loading...
دبیرستان ملاصدرای شهرستان روانسر
Admin بازدید : 10 سه شنبه 23 آبان 1391 نظرات (1)

 

 

بهداشت روان، دانش و هنری است كه به افراد كمك می‌كند تا با ايجاد روش هايی صحيح از لحاظ روانی و عاطفی بتوانند با محيط خود سازگاری نموده و راه حل های مطلوب‌تری را برای حل مشكلاتشان انتخاب نمايند.

 

تقريبا از سال 1930 يعني بعد از تشكيل اوّلين كنگره بين المللی بهداشت روان بود كه اين رشته بصورت جزئی از علوم پزشكی درآمد

 

در سال 1948 در سوّمين كنگره بين المللی بهداشت روان كه در لندن تشكيل شد اساس فدراسيون جهانی بهداشت روان بنيان گذاری شد و در همان سال اين فدراسيون به عضويت رسمی سازمان يونسكو و سازمان جهاني بهداشت درآمد

 

ی در سال 1336 برنامه های روانشناسی و بهداشت روان از راديوی ايران آغاز شد و در سال 1338 اداره بهداشت روانی در اداره كلّ بهداشت وزارت بهداری وقت، تشكيل گرديد

روز به روز بر اهمیت بیماری های روانی افزوده می شود ، چون وارد صنعتی شدن شده ایم و بیماریها شایع شده اند

1.       بيماري های روانی مانند بيماري های جسمی كشنده نيستند و در نتيجه, مبتلايان به اين نوع بيماري ها روی هم انباشته می شوند

2.       عدم اطلاع از بيماری, درمان به موقع انجام نمی‌شود كه همين امر باعث مزمن شدن بيماری گشته

3.       عدم برنامه صحيح و اطلاع كافی از روش های پيشگيری و درمان

4.       امروزه 25% مردم جهان دچار يكی از انواع اختلالات روانی ـ عصبی ـ رفتاری هستند (به جز اعتياد به مواد مخدر, الكل و ساير موارد).

 

 

جهت مشاهده کامل مطلب به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

 

Admin بازدید : 16 سه شنبه 23 آبان 1391 نظرات (0)

 


سلامتی بزرگترین نعمتی است که در اختیار بشر قرار دارد زیرا بدون آن بهره بردن از سایر نعمت ها امکان پذیر نیست.سلامت انسان همانند سایر نعمات خداوندی با تلاش وکوشش در اختیار شخص قرار می گیرد.
Admin بازدید : 13 سه شنبه 23 آبان 1391 نظرات (0)

 


فرهنگیان ودانش آموزان دبیرستان ملاصدرا روانسرهمپای سایر اقشار مردم این شهر به منظورمحکوم کردن اقدام بی شرمانه صهیونیست جهانی در ساخت فیلم موهن ضد اسلامی در راه پیمایی "لبیک یارسول الله(ص) شرکت نمودند

Admin بازدید : 16 سه شنبه 23 آبان 1391 نظرات (0)

 

 

روش های کنترل استرس

 


راه های متفاوتی برای کنترل استرس وجود دارد. در ابتدا بهتر است عوامل استرس زا را کم کنید و راه های ذهنی و عملی برای رسیدگی به عوامل استرس زا را به کار بندید.

 



موارد زیر از جمله آسان ترین و موثرترین روش های مدیریت و کنترل استرس می باشد. شما با استفاده از این روش ها می توانید تغییرات سالم در زندگی خود دهید و زندگی خود را بر پایه یک زندگی آرام و کم تنش برپا کنید.

 

احساس بهتر

- تنفس ورزشی : در یک محل بنشینید. به آرامی از طریق بینی، دم کنید و تا 5 بشمارید. سپس بازم را از طریق دهان انجام دهید و تا 8 بشمارید.

- مدیتیشن

- شوخ طبعی

- یوگا : باعث کاهش استرس و خودشناسی می گردد.

- آرام سازی پیشرونده عضلات : تمام عضلات صورت خود را بکشید. چشمان خود را محکم ببندید. دندان های خود را روی هم بگذارید. اگر می توانید گوش های خود را به بالا بکشید. تا 8 بشمارید و دم کنید. بعد بازدم کنید و کاملا آرام شوید. صورت خود را شل کنید. حس کنید که تمام تنش ها از عضلات صورت شما بیرون رفته است. بعد، گردن و شانه ها را بکشید و تا 8 بشمارید و دم و بازدم کنید.

سپس باقی اندام هایتان را به این وسیله از استرس خالی کنید.

- ورزش کردن: باعث کاهش هورمون استرس زا (کورتیزول) و افزایش هورمون اندورفین می شود.

- هیپنوتیزم: باعث آرامش بدن و کاهش استرس می شود.

- نویسندگی : می توانید احساسات و وقایع اطراف خود را بنویسید و به این وسیله خود را بهتر بشناسید و حس بهتری نسبت به خودتان بیابید.

- یافتن چشم انداز جدید: برای مثال به جای اینکه بگویید: من نمی توانم کار کنم، زیرا باید به بچه ها برسم. بهتر است بگویید: من دوست دارم کار کنم، اما ترجیح می دهم که به بچه ها برسم.

 

جهت مشاهده کامل مطلب به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

 

Admin بازدید : 12 سه شنبه 23 آبان 1391 نظرات (0)

 

 

آدم های موفق خودشان را با افرادی كه با آنها هم فكر هستند، متحد می‌كنند. آنها اهمیت و ارزش قسمتی از یك گروه بودن را می‌دانند و می توان گفت آدم های موفق 30 فرق کلی با دیگران دارند که دانستن آنها بد نیست :1. فرصت‌هایی را می‌بینند و پیدا می‌كنند كه دیگران آنها را نمی‌بینند.2. از مشكلات درس می‌گیرند، در حالی كه دیگران فقط مشكلات را می‌بینند.3. روی راه‌حل‌ها تمركز می‌كنند.4. هوشیارانه و روشمندانه موفقیت‌شان را می‌سازند، در زمانی كه دیگران آرزو می‌كنند موفقیت به سراغ‌شان‌ آید.5. مثل بقیه ترس‌هایی دارند ولی اجازه نمی‌دهند ترس آنها را كنترل و محدود كند.6. سوالات درست را به شیوه صحیح از خود می‌پرسند. سوال‌هایی كه آنها را در مسیر مثبت ذهنی و روحی قرار می‌دهد.7. به ندرت از چیزی شكایت می‌كنند و انرژی‌شان را به خاطر آن از دست نمی‌دهند. همه چیزی كه شكایت كردن باعث آن است فقط قرار دادن فرد در مسیر منفی‌بافی و بی‌ثمر بودن است....

 

جهت مشاهده کامل مطلب به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

تعداد صفحات : 8

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظر شما درباره ی وبلاگ چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 46
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 54
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 67
  • بازدید ماه : 79
  • بازدید سال : 202
  • بازدید کلی : 5,935
  • کدهای اختصاصی