loading...
دبیرستان ملاصدرای شهرستان روانسر
Admin بازدید : 11 پنجشنبه 25 آبان 1391 نظرات (1)

 

 

باوری اشتباه در جامعه شكل گرفته كه با دیدن افراد كهنسال نمود بیشتری مییابد: عمر زیاد و سلامت آنها ناشی از خوردن روغن زرد و حیوانی است! در واقع این روغن‌ ها بشدت مضر هستند، اما غیر از استرس كمتر و فعالیت بیشتر، خوردن روزانه انواع میوه و سبزیجات از ضررشان كاسته، طول عمر و سلامت را به آنها بخشیده است.
 

ایران ناز، اگر شما هم سالادی از رنگ‌ها را هر روز میل كنید بیش از 12 هزار نوع سرباز و نگهبان به اسم فیتوكمیكال را به بدنتان رسانده‌اید تا از سلامتتان مراقبت كند. بفرمایید اثر آنها را از رنگشان بشناسید:

سبز: مانند اسفناج، كلم‌پیچ، بروكلی، جعفری، تره، كاهو، فلفل و... گردش خون را روان كرده، برای پیشگیری و مبارزه با سرطان‌ها مفیدند. سیگاری‌ها یا سرطانی‌ها اگر هر روز دو وعده غذایی خود را با آنها همراه كنند، ابتلا یا پیشرفت سرطان را كند كرده‌اند.

قرمز: مثل گوجه‌فرنگی، هندوانه، آلبالو، تمشك و... ضدالتهاب و محافظ سلول‌ها، بویژه سلول‌های پوست هستند و جلوی رشد تومورها را می‌گیرند، ابتلا به پروستات و لك‌ومك پوستی حاصل از تشعشات مضر آفتاب را به تأخیر انداخته یا حتی بهبود می‌دهند.

Admin بازدید : 20 چهارشنبه 24 آبان 1391 نظرات (0)

 

 

 

1. اثر زبان

اثر خطوط و اشکال روی زبان درست همانند اثر انگشت عمل میکند. یعنی هر انسانی خطوطی کاملا منحصر به فرد روی زبانش دارد. از این رو اثر زبان میتواند به عنوان یکی از فاکتورهای تشخیص هویت مورد استفاده قرار بگیرد.

 


2. پوست


انسان نیز مانند دیگر پستانداران هر لحظه در حال پوست انداختن است. طبق تحقیقات انسان در هر ساعت ۶۰۰ هزار ذره از پوست خود را در فضا پراکنده میکند. این مقدار برابر 700 گرم پوست در هر سال می باشد. به صورت میانگین انسان در سن 70 سالگی تقریبا به میزان پنجاه کیلوگرم پوست اندازی کرده است.

 


3. تعداد استخوان ها


جالب است بدانید که کودک انسان تعداد بیشتری استخوان نسبت به یک فرد بزرگسال دارد. ما زندگی مان را با ۳۵۰ استخوان شروع میکنیم، اما در طول دوره رشد تا سن بلوغ به علت پیوستن استخوان ها به یکدیگر این مقدار به ۲۰۶ عدد استخوان کاهش پیدا میکند.

 


4. تغییرات معده


هر سه یا چهار روز یکبار تغییراتی در معده شما بوجود می آید. اسیدهای قوی که معده برای هضم غذا به کار میگیرد، باعث تاثیراتی روی خود آن نیز می شود. البته معده مکانیزمی برای جلوگیری از هضم کامل خود دارد.

 


5. حس بویایی


حس بویایی ما به قدرت حس بویایی سگ سانان نیست و فقط میتوانیم ۵۰ هزار رایحه مختلف را به خاطر بسپاریم.

 

جهت مشاهده کامل مطلب به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

Admin بازدید : 11 چهارشنبه 24 آبان 1391 نظرات (0)

 

 

تمرین دوچرخه سواری اجازۀ فعالیتی طولانی مدت و شدید را به شما می‌دهد و اگر بخواهیم دقیق بگوییم ، باعث بیشترین حد اکسیداسیون چربی های می‌شود.

وزن کم کردن:

دربارۀ رابطۀ دوچرخه سواری و کاهش وزن مطالعات اندکی انجام شده است
از گذشته تا کنون، در زمینۀ اضافه وزن و کاهش وزن، دوچرخه سواری نسبت به پیاده روی کمتر مورد توجه محققان قرار گرفته است. باید گفت که محاسبۀ مصرف انرژی که برای پیاده روی مورد استفاده قرار می‌گیرد، نسبتاً آسان است: برای هر کیلومتر مسافت طی شده، یک کیلو کالری به ازای هر کیلوگرم وزن مصرف می‌شود. این طور که به نظر می‌رسد ظاهراً بسیاری از محققان راه پیماهای سخت کوشی نیز هستند !
برای کمر کردن وزن و کوچک کردن شکم، دوچرخه سواری را امتحان کنید.

 

جهت مشاهده کامل مطلب به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

Admin بازدید : 22 سه شنبه 23 آبان 1391 نظرات (0)

 

 

قلب تپنده فنـاوری دنیا

دره سیلیکونی


شاید بارها نام سیلیکون ولی (Silicon Valley) به گوش‌تان خورده باشد اما در مورد آن اطلاعی نداشته باشید. اینکه اصلا در کجای دنیا قرار دارد و چرا امروزه به یکی از مهم‌ترین نقاط کره زمین برای دنیای فناوری اطلاعات تبدیل شده است. خواننده این مقاله در تبیان باشید تا با سیلیکون ولی بیشتر آشنا شوید.

در دهه 1930 پروفسور فرد ترمن استاد مهندسی برق دانشگاه استنفورد که از وی به عنوان پدر دره سیلیکونی یاد می شود، متوجه شد که بسیاری از فارغ التحصیلان این دانشگاه به منظور پیدا کردن موقعیت شغلی به مناطق شرقی مهاجرت می‌کنند. ترمن به همراه دو تن از دانشجویان خود به نام های ویلیام هیولت و دیوید پکارد دانشجویان مهندسی برق دانشگاه، در سال 1937 با ساخت اولین دستگا های نوسان سازهای الکترونیکی پا به عرصه بازار تولید گذاشتند و شرکتی را با نام تجاری HP پایه گذاری کردند.

 

جهت مشاهده کامل مطلب به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

 

Admin بازدید : 15 سه شنبه 23 آبان 1391 نظرات (0)

 

 

روش های کنترل استرس

 


راه های متفاوتی برای کنترل استرس وجود دارد. در ابتدا بهتر است عوامل استرس زا را کم کنید و راه های ذهنی و عملی برای رسیدگی به عوامل استرس زا را به کار بندید.

 



موارد زیر از جمله آسان ترین و موثرترین روش های مدیریت و کنترل استرس می باشد. شما با استفاده از این روش ها می توانید تغییرات سالم در زندگی خود دهید و زندگی خود را بر پایه یک زندگی آرام و کم تنش برپا کنید.

 

احساس بهتر

- تنفس ورزشی : در یک محل بنشینید. به آرامی از طریق بینی، دم کنید و تا 5 بشمارید. سپس بازم را از طریق دهان انجام دهید و تا 8 بشمارید.

- مدیتیشن

- شوخ طبعی

- یوگا : باعث کاهش استرس و خودشناسی می گردد.

- آرام سازی پیشرونده عضلات : تمام عضلات صورت خود را بکشید. چشمان خود را محکم ببندید. دندان های خود را روی هم بگذارید. اگر می توانید گوش های خود را به بالا بکشید. تا 8 بشمارید و دم کنید. بعد بازدم کنید و کاملا آرام شوید. صورت خود را شل کنید. حس کنید که تمام تنش ها از عضلات صورت شما بیرون رفته است. بعد، گردن و شانه ها را بکشید و تا 8 بشمارید و دم و بازدم کنید.

سپس باقی اندام هایتان را به این وسیله از استرس خالی کنید.

- ورزش کردن: باعث کاهش هورمون استرس زا (کورتیزول) و افزایش هورمون اندورفین می شود.

- هیپنوتیزم: باعث آرامش بدن و کاهش استرس می شود.

- نویسندگی : می توانید احساسات و وقایع اطراف خود را بنویسید و به این وسیله خود را بهتر بشناسید و حس بهتری نسبت به خودتان بیابید.

- یافتن چشم انداز جدید: برای مثال به جای اینکه بگویید: من نمی توانم کار کنم، زیرا باید به بچه ها برسم. بهتر است بگویید: من دوست دارم کار کنم، اما ترجیح می دهم که به بچه ها برسم.

 

جهت مشاهده کامل مطلب به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

 

Admin بازدید : 12 سه شنبه 23 آبان 1391 نظرات (0)

 

 

آدم های موفق خودشان را با افرادی كه با آنها هم فكر هستند، متحد می‌كنند. آنها اهمیت و ارزش قسمتی از یك گروه بودن را می‌دانند و می توان گفت آدم های موفق 30 فرق کلی با دیگران دارند که دانستن آنها بد نیست :1. فرصت‌هایی را می‌بینند و پیدا می‌كنند كه دیگران آنها را نمی‌بینند.2. از مشكلات درس می‌گیرند، در حالی كه دیگران فقط مشكلات را می‌بینند.3. روی راه‌حل‌ها تمركز می‌كنند.4. هوشیارانه و روشمندانه موفقیت‌شان را می‌سازند، در زمانی كه دیگران آرزو می‌كنند موفقیت به سراغ‌شان‌ آید.5. مثل بقیه ترس‌هایی دارند ولی اجازه نمی‌دهند ترس آنها را كنترل و محدود كند.6. سوالات درست را به شیوه صحیح از خود می‌پرسند. سوال‌هایی كه آنها را در مسیر مثبت ذهنی و روحی قرار می‌دهد.7. به ندرت از چیزی شكایت می‌كنند و انرژی‌شان را به خاطر آن از دست نمی‌دهند. همه چیزی كه شكایت كردن باعث آن است فقط قرار دادن فرد در مسیر منفی‌بافی و بی‌ثمر بودن است....

 

جهت مشاهده کامل مطلب به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظر شما درباره ی وبلاگ چیست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 46
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 40
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 53
  • بازدید ماه : 65
  • بازدید سال : 188
  • بازدید کلی : 5,921
  • کدهای اختصاصی